Gezonde voeding


Enkele voedingsprincipes voor een goede spijsvertering: positief en bewust aan tafel

  • Eet in een ontspannen en rustige sfeer.
  • Eet je voedsel rustig en traag. Kauw goed en geniet van elke hap.
  • Eet niet meer dan prettig aanvoelt.
  • Eet nooit zonder werkelijk honger te hebben.
  • Wacht ’s morgens tot je honger hebt en eet dan enkele stukken rijp fruit.
  • Zorg voor méér groenten in de dagelijkse voeding.
  • Eet zoveel mogelijk rauwkost of begin alvast om dagelijks voor de maaltijd een rauwkostslaatje te eten.
  • Vermijd genotmiddelen zoals tabak, alcohol en suikers, ze roven onze vitamines en mineralen.
  • Eet vleesarm of vegetarisch, we zijn geen vleeseters.
  • Eet niet te veel granen zoals brood, deegwaren en rijst, ze zijn slijmbevorderend en remmen de opname van ijzer, calcium en magnesium.
  • Probeer biologisch geteelde voedingswaren te kopen en liefst met een erkend "bio"-label, dit komt ook het milieu ten goede.
  • Zorg ervoor dat je maag leeg is voordat je gaat slapen.
  • Geniet van je eten.
  • Laat uit deze positieve voeding ook een positieve levenshouding groeien.